clanok-google-chrome-https

Google Chrome začne už onedlho označovať HTTP pripojenia ako nezabezpečené. Ako to pomôže užívateľom?

 

Populárny internetový prehliadač chystá vydanie najnovšej verzie s názvom Chrome 56. Tá výrazne prispeje k ochrane citlivých informácií užívateľov a vystríha ich pred nezabezpečenými webovými stránkami.

 

So snahou zaviesť šifrovanie a zároveň aj zvýšiť ochranu jednotlivých užívateľov na stále väčšom množstve webových stránok, prišla spoločnosť Google s rozhodnutím, že vo svojom populárnom prehliadači s názvom Chrome začne označovať HTTP pripojenia ako nezabezpečené, čim ľuďom pomôže držať sa ďalej od webov, ktoré nepoužívajú HTTPS.

 

Tento plán nadobudne účinnosť už v januári 2017, a to konkrétne s vydaním Chrome 56, teda najnovšej verzie Google Chrome. Google 56 tak zobrazí indikátor „nie je bezpečné“ pred samotnou adresou zdroja (HTTP URL), nachádzajúcou sa v adresnom riadku. To sa však vzťahuje iba na webové stránky, ktoré vyžadujú heslo či formulár pre kreditnú kartu.

 

Prenos takýchto citlivých informácií prostredníctvom protokolu HTTP je veľmi nebezpečné, pretože dáta môžu byť zachytené útočníkmi, ktorí používajú napríklad verejné bezdrôtové siete, prípadne aj kompromitované routery. Samozrejme, HTTP varovania sa budú v neskorších vydaniach prehliadača Chrome ďalej rozširovať.

 

Najprv sa označenie nezabezpečených stránok sprístupní pre režim inkognito (Incognito mode), no Google Chrome časom zobrazí výstrahy pre všetky HTTP stránky a indikátor ochrany následne prepne do tvaru červeného trojuholníka, ktorý sa v súčasnosti používa vtedy, ak je pripojenie HTTPS poškodené.

 

Emily Schechter, členka bezpečnostného tímu Google Chrome, sa nedávno na svojom blogu vyjadrila takto: „Štúdie ukazujú, že užívatelia nevnímajú nedostatok varovných ikon, na strane druhej sa ale stávajú slepými voči výstrahám, ktoré sa zobrazujú až príliš často.“

 

Podľa údajov spoločnosti Google, polovica stránok načítaných užívateľmi Google Chrome je momentálne šifrovaná pomocou HTTPS, pričom prijatie tohto dôležitého bezpečnostného protokolu medzi webovými stránkami stále rastie.

 

Úsilie známej americkej spoločnosti o pretlačenie šifrovania na webe zahŕňa použitie HTTPS aj ako signál na usporiadavanie webových stránok vo vyhľadávači (tzv. page ranking signal). Významný posun vpred v poskytovaní reklám cez HTTPS zaznamenal dokonca aj on-line reklamný priemysel.

 

Vzhľadom na vylepšenia v prehliadačoch sa teraz weby môžu za pomoci HTTPS načítavať podstatne rýchlejšie, než cez HTTP, a vďaka službám, akými sú CloudFlare či Let’s Encrypt je šifrovací protokol Transport Layer Security sprístupnený každému úplne zadarmo.

 

Pokiaľ používate Google Chrome a chcete sa dozvedieť viac, zverte sa do rúk odborníkov s dlhoročnými skúsenosťami v tejto oblasti.

 

Radi Vám pomôžeme pri šálke dobrej kávy, tak nás neváhajte kontaktovať.

 

Pridaj komentár